Utomhusreklam – tips och råd

Hur kan du nå fler kunder? Den frågan ställs dagligen av företag inom alla typer av branscher. Det spelar ingen roll om du säljer barnkläder, energidrycker, padelrack eller om du erbjuder lösningar inom ett specifikt hantverk: du vill alltid nå nya kunder och öka din omsättning.

Det finns också idag fler möjligheter att göra detta. Internet har öppnat upp en helt ny spelplan där exempelvis en hög ranking på Google kan innebära ett enormt uppsving i både försäljning och i synlighet.

Samma sak gäller för sociala medier. Lär man sig att spela strängarna rätt på Instagram, Tik-Tok och Facebook så kan man göra enorma vinster – och detta utan att det kostar för mycket pengar. Marknadsföringen har gått från att den med mest pengar vinner till att bli att den som är smartast är den som tar hem potten.

Kombinera utomhusreklam med digital marknadsföring

Men, det finns emellertid fortfarande med traditionell reklam och marknadsföring att luta sig mot. Utomhusreklam är ett ypperligt exempel på något som kan ge enorm valuta för pengarna. Att exempelvis kontakta en specialist på utomhusreklam kan ge ditt företag den synlighet ni behöver för att ta nästa steg. För, när allt kommer omkring, så rör sig folk fortfarande ute, eller hur?

Du kan synas genom att exempelvis sätta upp fasadvepor på attraktiva fastigheter i populära områden. Där blir valet av partner viktigt då det kommer att krävas tillstånd innan. Kompletterar du detta med annan utomhusreklam i form av exempelvis Dooh – Digital Out Of Home – så kan du också få en enorm synlighet.

Dooh innebär att du köper annonsplats på någon av de digitala skyltar man ser runt om i våra städer – i gallerior, vid busshållplatser, vid arenor och så vidare. Fördelen med Dooh är att det ger en flexibilitet och ett ökat utrymme för kreativa lösningar där exempelvis rörligt material och ljud kan användas. Dessutom är det enkelt att gå in och styra om annonsering som visar sig fungera sämre än man räknat med. Kombinationen av synlighet online och utomhusreklam är definitivt något som skapar mervärde!